El president provincial tanca una intensa setmana de treball en Cevisama reconeixent el talent de la ceràmica provincial
24 de febrer. La Diputació de Castelló ha convertit la major cita del sector ceràmic nacional en el “millor escenari possible per a exalçar el talent i saber fer dels més de 22.000 castellonencs que diàriament fan de la ceràmica castellonenca un referent a nivell mundial, un motiu d'orgull per a tota la província i construeixen un futur esperançador per a aquest sector tal com s'ha demostrat en Cevisama”
Així ho ha significat el president del Govern provincial, Javier Moliner, durant l'acte d'entrega del Premi Diputació de Castelló a la Innovació del Producte Ceràmic en Aplicacions Urbanes. Un guardó que en la seua primera edició ha recaigut sobre Rocersa, exemple “de tota una indústria que té en la innovació i el talent dos de les principals armes competitives que l'estan portant al més alt”.
Tant és així que Moliner no ha dubtat a llançar un repte: “M'agradaria que algú intentara trobar una vivenda a Espanya que no tinga un producte produït a la província de Castelló. Una llar en què no hi haja darrere d'un taulellet una marca de la província. Aquest és un sector capaç d'estar present en totes les llars d'Espanya i aquesta és la grandesa d'una indústria que representa a la perfecció la força de tot un territori que creix de la seua mà”.
En aquest sentit, el president provincial ha insistit en la naturalesa d'un premi gestat per la Diputació amb l'objectiu clar “d'implementar totes aquelles iniciatives que ens permeten donar un vertader suport institucional i aportar valor afegit a un sector líder que és crucial per al teixit econòmic i laboral de la província i que, només el passat any, va superar els 3.300 milions d'euros de vendes”.
“A través del Premi Diputació de Castelló a la Innovació del Producte Ceràmic, igual que fem amb dues eines impulsades de la mà de l'ITC-UJI com Solconcer i Vigilancer, ambicionem demostrar al món que el taulellet castellonenc és, per prestacions, qualitat i versatilitat, la millor solució constructiva per a qualsevol espai, tant en la llar com en espais urbans”, ha incidit Moliner.
D'aquesta manera, el president del Govern provincial ha subratllat que l'entrega d'aquest guardó, igual que el del concurs Trans-hitos i els premis de disseny CEVISAMALab, “ens està permetent premiar l'art i la innovació, incentivant el talent i garantint el futur d'un sector líder en el món que, després de veure els projectes premiats avui, té un futur prometedor per davant”.
És per això que Moliner no ha dubtat a destacar que “tal com s'està demostrant en la major cita del sector ceràmic nacional, la marca ceràmica de Castelló està on mereix: al capdavant de la innovació, la qualitat i diversificació, oferint milers d'oportunitats tant en construcció, com en art o aplicacions urbanes”.
Premi per unanimitat del jurat
Cal destacar que el producte Outdoor de l'empresa vila-realenca ha estat triat per unanimitat per un prestigiós jurat encapçalat per l'arquitecte i catedràtic, Eduardo de Miguel, i compost per representants de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-UJI), l'Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics i l'Administració provincial, amb el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella.
Es destaca d'aquest gres porcellànic el seu enfocament a l'ús exterior, tant públic com privat, amb una correcta adequació de les característiques tècniques als requeriments de l'ús urbà, amb els seus dos centímetres de grossària, i la seua àmplia gamma de peces, colors i grossors concebuda per a resoldre qualsevol paviment ceràmic d'ús urbà i facilitar la transició entre els recobriments ceràmics exteriors i els espais interiors dels edificis.