L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR, estableix l'obligació, en el seu article 6, apartat 1, que tota entitat que participe en l'execució de les mesures del PRTR dispose d'un «Pla de mesures antifrau» que li permeta garantir i declarar que, en el seu respectiu àmbit d'actuació, els fons corresponents s'han utilitzat de conformitat amb les normes aplicables, en particular, pel que fa a la prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos.
El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el 19 d'abril de 2022, va aprovar els següents documents:
Canal de denúncies
Un aspecte essencial en l'execució de les mesures incorporades en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència és el relatiu a la protecció dels interessos financers de la Unió Europea enfront dels quatre riscos específics que s'associen a aquesta execució: el frau, la corrupció, els conflictes d'interés i el doble finançament.
Una eina fonamental per a aquestes actuacions és el Canal de denúncies del Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència, de el Servei Nacional de Coordinació Antifrau, encarregat de tramitar i donar curs a les comunicacions rebudes.