L'estand de la Diputació ha estat dels més actius i el president ha mantingut trobades amb més de 30 empreses aquesta setmana
25 de febrer. La Diputació de Castelló ha tancat la seua participació en la fira Cevisama amb la satisfacció d'haver complit els objectius que s'havia proposat. I és que l'estand que Javier Moliner va obrir a la participació de tots els ajuntaments que integren la indústria ceràmica ha estat un dels més actius en Fira València després d'acollir un total de 26 esdeveniments i presentacions amb l'objectiu de recolzar el sector ceràmic i promoure el seu consum a tot el món.
Aquest treball conjunt liderat per Moliner s'ha vist completat per la presentació de les noves evolucions de Vigilancer i Solconcer, dues eines creades per la Diputació de Castelló per a promoure el coneixement dels avantatges de l'ús de solucions ceràmiques. Aquest treball ha permés que els grans prescriptors mundials, com ara arquitectes, dissenyadors, distribuïdors o interioristes, sàpien de forma empírica i científica que no hi ha solució constructiva més eficient i eficaç que la que inclou l'ús de ceràmica.
“No hi ha millor repte que ajudar a fer que els principals prescriptors internacionals, que aquesta setmana han estat presents en Cevisama, coneguen els avantatges que ofereixen els taulellets castellonencs”, ha assegurat Javier Moliner.
El president del Govern provincial ha completat els seus tres intensos dies de treball en Fira València amb més de 30 reunions i trobades amb empreses ceràmiques castellonenques. La raó d'aquesta agenda ha estat conéixer de primera mà les principals inquietuds de la indústria i així poder plantejar una millor estratègia de treball i inversions en benefici de la indústria provincial. En aquest treball ha tingut també el recolzament de Salvador Aguilella, diputat responsable de Promoció Econòmica, que ha estat treballant en Fira València els cinc dies que ha durat Cevisama.
Rocersa, Premi Diputació a la Innovació en Aplicacions Urbanes
A més, Moliner ha entregat a Rocersa el Premi Diputació de Castelló a la Innovació del Producte Ceràmic en Aplicacions Urbanes. Cal destacar que el producte ‘Outdoor’ de l'empresa vila-realenca ha estat triat per unanimitat per un prestigiós jurat encapçalament per l'arquitecte i catedràtic, Eduardo de Miguel, i compost per representants de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC-UJI), l'Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics i l'Administració provincial, amb el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella.
Es destaca d'aquest gres porcellànic el seu enfocament a l'ús exterior, tant públic com privat, amb una correcta adequació de les característiques tècniques als requeriments de l'ús urbà, amb els seus dos centímetres de grossària, i la seua àmplia gamma de peces, colors i grossors concebuda per a resoldre qualsevol paviment ceràmic d'ús urbà i facilitar la transició entre els recobriments ceràmics exteriors i els espais interiors dels edificis.