Fruits de la Terra-Emocions, de la Pobla de Benifassà; Centre Psicoeducatiu Somnia, de Culla, i Serreta Group, d’Atzeneta del Maestrat, triomfadores de la sisena edició del programa
El programa Move Up! Emprende con éxito, ha finalitzat aquest divendres amb l’entrega dels premis a projectes relacionats amb el turisme gastronòmic, suport educatiu a famílies i energia solar.
L’acte s’ha realitzat al Saló de Recepcions del Palau Provincial, on el president de la Diputació, José Martí, i el diputat de Promoció Econòmica, Pau Ferrando, han expressat la seua gratitud als projectes que s’han presentat en aquesta sisena edició, impulsada per la Diputació de Castelló i el CEEI Castelló.
El primer premi, dotat amb 3.000 euros, s’ha entregat al projecte Fruits de la Terra-Emocions (La Pobla de Benifassà), que ofereix al mercat turístic la millor selecció d’escapades per a viure experiències sostenibles i exclusives al voltant de la cultura i la gastronomia de la trufa, en un paratge singular, la Masia de Jarque, en la Tinença de Benifassà.
El segon premi, amb una dotació de 2.000 euros, ha sigut per al Centre Psicoeducatiu Somnia (Culla), dirigit tant a famílies com a ajuntaments de l’interior de la província i que ofereix un acompanyament en el desenvolupament de xiquets i xiquetes, facilitant la conciliació familiar i laboral.
Finalment, el tercer gallardó , dotat amb 1.000 euros, s’ha entregat a Serreta Group, d’Atzeneta del Maestrat, que dissenya, manufactura i comercialitza productes del mercat solar fotovoltaic, apostant per la qualitat del producte i la satisfacció del client.
El programa s’ha desenvolupat en un format combinant la presencialitat i les sessions online, i ha comptat amb la participació de 25 iniciatives empresarials d’Alcalà de Xivert, Atzeneta del Maestrat, Benicarló, Benicàssim, Borriol, Castelló, Culla, Onda, Orpesa, la Pobla de Benifassà, Sogorb, Soneja, la Vall d'Alba, la Vall d'Uixó i Vila-real.
El president de la Diputació de Castelló, José Martí, ha reivindicat el paper de l’emprenedoria perquè «és necessari per a tirar endavant l’economia d’aquesta terra, quelcom indispensable per a superar la crisi desencadenada per la Covid-19. Com sempre dic, la pandèmia és un escull important, però s’ha de veure com una oportunitat».
«Des de la Diputació, en col·laboració amb institucions de prestigi com el CEEI Castelló continuarem donant el nostre suport institucional a totes aquelles persones amb talent i amb idees de negoci que repercutisquen positivament en el desenvolupament i la dinamització econòmica de les nostres comarques, en especial les de l’interior provincial», ha conclòs Martí.
Per la seua banda, Ferrando ha felicitat «l’èxit d’aquest programa que ja tanca la seua sisena edició i que es consolida com un clàssic de l’àrea de Promoció Econòmica, i més important encara, s’està començant a convertir-se en un referent a nivell estatal». «El nostre objectiu és seguir impulsant l’emprenedoria vinculada al territori i compromesa amb la dinamització econòmica sostenible i centrada en les persones».
El responsable de Promoció Econòmica ha ressaltat també que el Move-Up «ha funcionat, fins i tot, en un moment crític de la nostra història recent, com ha sigut la pandèmia», motiu pel qual Ferrando considera que «la remuntada d’aquesta crisi vindrà de la mà de nous emprenedors i emprenedores de les comarques de Castelló».
A banda, el director del CEEI Castelló, Justo Vellón, ha qualificat «d'impressionant» l’avanç dels projectes protagonitzats per dones en les tres últimes edicions del programa i ha subratllat que «ja són més de 125 les iniciatives impulsades en aquests sis anys». «Estem molt orgullosos d’haver pogut posar els nostres coneixements al servei de projectes implantats en més de 35 municipis de la província», ha destacat.