La Diputació de Castelló es planteja la consolidació d'empreses com un objectiu prioritari de 2018 per a crear ocupació als municipis de la província.
7 de gener. La Diputació de Castelló es planteja la consolidació d'empreses com un objectiu prioritari de 2018 per a crear ocupació als municipis de la província. Tant és així que el Govern provincial ha renovat el seu ambiciós Pla de consolidació empresarial que portarà, com a part de l'Estratègia provincial per al foment de l'ocupació, l'emprenedoria i la promoció econòmica, desenes d'iniciatives formatives per tota la província, especialment a través dels cinc centre CEDES que la Diputació té distribuïts a Segorbe, la Vall d'Alba, Morella, Albocàsser i Llucena.
Tal com ha destacat el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, es veu reforçat per a “proporcionar a les empreses els elements clau per a adaptar-se a les noves exigències del mercat i poder consolidar el seu negoci, la qual cosa amb el temps es tradueix en estabilitat econòmica i creació de llocs de treball a tota la província”.
És important recordar que els ajuntaments interessats a participar han d'aprovar la seua adhesió a l'Estratègia provincial 2018-2019 i comunicar-ho abans del 9 de febrer.
Foment del comerç online i 'Escola d'empreses'
Una de les principals novetats del programa és l'impuls i foment del comerç electrònic en els negocis rurals, tot això a través de cursos formatius que pretén, amb diferents fases, millorar la presència en Internet d'aquestes empreses i contribuir a augmentar les seues vendes online en diferents canals. Així es materialitza el compromís del Govern provincial pel desenvolupament econòmic i social de les zones de l'interior.
Una altra de les incorporacions és la creació de l'Escola d'empreses', que engloba davall una mateixa marca tots els programes formatius, que inclouen temàtiques que van des de l'administració i les finances fins al desenvolupament d'habilitats personals o la introducció a les noves tecnologies, en les que cal destacar el paper de la digitalització empresarial i el màrqueting. Així mateix, també destaquen els tallers de foment a la innovació en els sectors més tradicionals, la formació en tècniques de màrqueting de guerrilla i el disseny d'experiències o social selling, amb més presència a la província.
“A través d'aquest pla, les empreses tenen l'oportunitat de beneficiar-se d'una àmplia bateria de recursos com l'assessorament i orientació professional”, recorda el diputat. A més, també s'ofereixen programes de formació especialitzats, sessions de 'networking' per a millorar les xarxes de contactes professionals i la possibilitat d'usar els espais dels centres CEDES per a desenrotllar l'activitat empresarial, com ara despatxos, sales de reunions, aules de formació i espais de 'coworking'.
Per la igualtat professional entre dones i homes
La corporació provincial, amb el desplegament d'aquest pla, continua recolzant la igualtat de gènere a través del programa 'Emprendre i dirigir en femení', la finalitat del qual és fomentar la cultura empresarial entre dones empresàries, directives i emprenedores de la província amb actuacions noves com l'entrenament per al lideratge en negocis desenvolupats per dones.