El president Martí destaca el talent jove existent a la província i que dels 25 projectes presentats, 15 estan liderats per dones
La cinquena edició del programa Move Up! Emprén amb èxit, impulsat per CEEI Castelló i Diputació de Castelló, ha arribat a la seua fi hui dijous 17 de desembre amb l'acte de lliurament dels premis en el Saló de Recepcions del Palau Provincial. El primer premi, dotat amb 3.000 €, ha correspost al projecte Direnergy (de Catí), centrat en instal·lacions solars d'autoconsum basades en la reutilització de bateries de cotxes elèctrics per a l'emmagatzematge de l'energia. Pau Miralles Ferràs i Robert Esteve García han rebut el guardó de mans de Jose Luis Vázquez, CEO Founder de Mirada i Héctor Llop, General Manager de PixelCom.
El segon premi, amb una dotació de 2.000€, ha sigut per a Raúl Verdú Camacho amb el projecte Movelso (de Nules), que aporta solucions als problemes de logística de les persones d'oficis i el transport de materials/eines en el centre de les ciutats i desplaçaments en grans instal·lacions industrials, a través d'un vehicle totalment sostenible i ecològic. Ha entregat el guardó Juanjo Traver, CRO i cofundador de Declarando.
Finalment, Marta Palomar, directora d'Operacions de Blast Off Partners, ha entregat el tercer premi, dotat amb 1.000€, a Sergio Fernández Carretero i María José Orellana Pérez, pel seu projecte Weareclean (de la Vall d’Uixò), consistent en un arnés per a gossos que recull les deposicions de l'animal mitjançant una bossa amb suport de fàcil retirada i reciclatge, proporcionant una solució còmoda, neta i respectuosa amb el medi ambient.
En una edició condicionada per l'impacte de la pandèmia, el programa s'ha desenvolupat en un format que ha combinat la presencialitat amb les sessions a distància i ha comptat amb la participació de 25 iniciatives empresarials d'Onda, Benicàssim, Castelló, Vall d´Uixó, Orpesa, Nules, Morella, Catí i Culla. Per segon any consecutiu, res menys que 15 dels 25 projectes participants estaven dirigits per dones. Tots ells han sigut partícips d'un intens programa de formació que ha culminat el 18 de desembre, amb el suport de Declarando, Mirada, Blast Off Partners i Pixel.com com a empreses patrocinadores, a les quals se sumava un any més la col·laboració de Secot, ESIC, Universitat Jaume I i Espaitec.
En l'acte de clausura, el president de la de la Diputació, José Martí, ha destacat que emprendre sempre ha sigut un repte "i molt més en temps de pandèmia", afegint que fer-ho "diu molt i bé de la gent que tria aquesta opció perquè són "persones ben preparades, motivades, capaces i valentes, que constitueixen el millor reflex del talent que atresora la nostra terra, la província de Castelló". "Talent jove, amb especial rellevància de la presència femenina, com posa de manifest el fet que que dels 25 projectes impulsats, 15 hagen estat liderats per dones.
Martí ha assenyalat que la Diputació continuarà donant suport institucional a les idees de negoci que repercutisquen positivament en el desenvolupament i la dinamització econòmica de les nostres comarques perquè una de les línies estratègiques de la Nova Diputació és "posar en valor el nostre magnífic interior com a via per a superar el problema demogràfic que constitueix la despoblació".
Així mateix, el diputat provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, ha mostrat en primer lloc el seu agraïment al CEEI i als ens patrocinadors i mentors d'aquesta cinquena edició de Move Up!, que s'ha adaptat a la modalitat semipresencial per a complir els protocols sanitaris. «Ha sigut un repte, però estem molt satisfets i per això apostarem per seguir amb el programa en 2021, perquè volem que aquest projecte es reafirme i es convertisca en un referent provincial amb què fer d'aquesta una regió de primera dins del panorama europeu».
Per part seua, el director de CEEI Castelló, Just Vellón, ha celebrat que «hem aconseguit preservar l'essència de Move Up! Emprén amb èxit, que passa per donar impuls a iniciatives dels emprenedors de la província, i fer-ho aprofitant l'experiència acumulada aportant valor als participants dels anys anteriors». Així mateix, ha agraït especialment les aportacions de les empreses patrocinadores, Mirada, Blast Off Partners i Pixel.com.
A continuació, han intervingut els representants de les empreses patrocinadores. En primer terme, José Luis Vázquez (Mirada) ha posat en relleu «la valentia» dels participants en el programa i els ha aconsellat perseverar en l'aprenentatge, «tindre flexibilitat per a canviar el rumb si és necessari» i mantindre la il·lusió «perquè sense ella no es pot avançar». Héctor Llop (Pixelcom) ha destacat que “l'important és la tenacitat, per a aconseguir alguna cosa que done valor i aporte treball, dinamitzant la província, a partir d'un treball que també implica l'escolta activa del que precisa la societat”. Seguidament, Juanjo Traver (Declarant) ha subratllat que la pandèmia ha posat de manifest la necessitat de no concentrar tots els recursos a les ciutats i apostar per l'interior. Per part seua, Marta Palomar (Blast Off Partners) ha subratllat dos «superpoders» dels emprenedors participants: la solvència en fer front a la incertesa i la capacitat de fer màgia, «perquè creieu coses que no existien i canvieu la realitat».