La Diputació aposta pels usos urbans de la ceràmica a la província de la mà de CEVISAMA, ATC i ITC
30 de novembre. La Diputació de Castelló continua sumant recursos per a impulsar el sector ceràmic com a motor econòmic i laboral de la província. Per a això, tal com ha anunciat aquest matí el seu president, Javier Moliner, sumarà a CEVISAMA, l'Associació d'Investigació de les Indústries Ceràmiques (ITC) i Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC) per a donar forma al premi Província de Castelló a la innovació del producte ceràmic en aplicacions urbanes per mitjà del que mostrarem el nostre suport a “un dels sectors productius claus en el creixement i desenvolupament de Castelló”.
Moliner ha comparegut junt amb Manuel Rubert, president de la major fira internacional del taulellet, després de firmar un conveni de col·laboració que “permetrà aquesta institució continuar sumant recursos, eines i esforços per a convertir la ceràmica castellonenca en el producte líder mundial que ja és i multiplicar l'impacte beneficiós que té sobre el teixit empresarial, social i laboral de la província”. Amb ells han participat els presidents de l'ITC, José Castellano, i de l'ATC, Juan José Montoro, dues associacions fonamentals en el camí de la innovació i la investigació pel qual discorre el sector ceràmic castellonenc.
Per a això, la Diputació ha confeccionat de la mà de CEVISAMA, ITC i ATC un certamen que “més enllà de nàixer per a demostrar l'imprescindible i agraït suport institucional al sector ceràmic, té per objecte impulsar la innovació i possibilitar l'obertura d'un nova veta de mercat que genere encara més alegries laborals a Castelló gràcies a la ceràmica”. Aquest guardó pretén ser un element impulsor de nous usos de la ceràmica, especialment en els entorns urbans.
En aquest sentit, Rubert ha destacat que “tot el que siga divulgar la ceràmica castellonenca serà molt útil per a impulsar el sector. Aquest premi serà un gran aparador per al teixit industrial provincial”. A més del reconeixement en un aparador mundial de primer ordre com és CEVISAMA, la Diputació també promocionarà els productes i les tecnologies guanyadores entre els principals prescriptors de l'obra pública, per a potenciar l'ús de ceràmica en els nous projectes.
Per a això, el premi pretén incentivar la investigació i el desenvolupament de nous productes que s'apliquen per a l'interés públic, involucrant des del principi els agents i institucions claus del sector ceràmic provincial que ja han participat en el seu disseny i creació.
Doble aparador de promoció
Serà durant la fira de CEVISAMA, que se celebrarà del 20 al 24 de febrer de 2017, quan es done a conéixer la persona guanyadora del premi i els seus dos accèssits “aprofitant així la principal cita de la indústria ceràmica espanyola com un aparador nacional i internacional per a acostar el sector castellonenc a més de 134 països i els més de 78.000 compradors potencials de tot el món que visitaran CEVISAMA”.
De la mateixa manera, el president de CEVISAMA ha agraït a la Diputació de Castelló “que continue pensant sempre i treballant pel nostre sector ja que aquest suport és, al final, pensar en Castelló.
En aquesta línia d'impuls de noves oportunitats per al sector, les empreses reconegudes a través del premi protagonitzaran una jornada tècnica amb un marcat caràcter municipalista, on podran mostrar els seus productes i innovacions per a “continuar acostant l'excel·lent producte ceràmic castellonenc a tota la societat i buscar noves vetes de mercat”.
Cal destacar que el jurat estarà integrat per representants de les institucions que formen part del conveni de col·laboració i atendrà criteris com l'adequació de les característiques tècniques als requeriments de l'ús urbà, aspectes formals del producte o sistema, el caràcter innovador o que la fabricació siga a la província de Castelló.
Un nou suport al sector
El president de la Diputació ha destacat que aquest premi és “un nou pas dins d'un dels principals eixos estratègics d'aquesta administració com és l'impuls del territori” amb una inversió superior als 13,7 milions d'euros en el pressupost de 2017.
“Creiem en Castelló, en el seu potencial de futur i en la força de les nostres empreses, i és per això que volem impulsar totes aquelles iniciatives que ajuden a dinamitzar l'economia provincial a través del suport a un dels nostres sectors productius de referència i motor econòmic i laboral”, ha ressenyat Moliner.
En aquest sentit, el president de la Diputació de Castelló ha recordat que el Govern provincial està treballant per a fer possible “el major desembarcament de la ceràmica castellonenca” realitzat fins a la data en CEVISAMA: “Aquesta fira és una porta oberta al món per al sector ceràmic, una oportunitat única per a exhibir múscul industrial en la cita professional més internacional de quantes se celebren al nostre país”.
Presència provincial en CEVISAMA
Amb aquest objectiu, el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, es va reunir la passada setmana amb 15 ajuntaments de l'àrea ceràmica, amb l'objectiu de coordinar-se i facilitar que puguen treballar i presentar els seus projectes en l'estand institucional que el Govern provincial instal·larà en Fira València.
A més, cal recordar que la institució provincial aprofitarà CEVISAMA per a efectuar diverses presentacions tècniques especialment adreçades a especialistes, productors i prescriptors de ceràmica castellonenca en què mostrarà els seus projectes més emblemàtics com SOLCONCER, sobre noves aplicacions de la ceràmica i els avantatges de l'ús d'aquesta enfront d'altres solucions constructives existents en el mercat, així com el projecte VIGILANCER, creat amb l'objectiu de millorar la competitivitat del sector ceràmic, dotant-lo d'una potent eina de vigilància competitiva.