El diputat de Promoció Econòmica: «Cal reconvertir la nostra àrea per evitar duplicitats amb les línies del Consell i vincular les nostres accions a les propostes concretes de les comarques de Castelló»
La Diputació de Castelló va acollir ahir de vesprada la reunió entre el responsable provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, i la directora general d’Internacionalització de la Generalitat Valenciana, Maria Dolors Parra, amb la finalitat de fixar objectius comuns per a la seua implementació en els pròxims quatre anys. Ambdós representats coincideixen en el fet què «cal coordinar les línies d’acció entre institucions i plantejar criteris que redefinisquen les inversions de l’àrea per posar-la en consonància amb les línies de govern del Botànic II.»
En aquest sentit, Ferrando ha anunciat que la seua àrea està duent a terme una ronda de trobades amb autònomes, autònoms, gremis i empreses de les poblacions de Castelló «per identificar-ne les seues necessitats concretes i poder compensar positivament les carències de les polítiques econòmiques que fins ara s’han pensat des de i exclusivament per a les cuitats de la costa».
A més, el diputat provincial ha assenyalat que «cal que escoltem especialment les dones i la gent jove ja que, si volem fixar la població a l’àmbit rural, hem d’emprendre mesures decidides per facilitar que aquests sectors de població es queden o tornen al seu lloc d’origen per dur a terme el seu projecte laboral i familiar.»
Per la seua banda, Parra ha apuntat que «els municipis mitjans i xicotets de les comarques del Nord poden constituir nuclis d’implantació d’empreses innovadores en el sector de l’economia circular. Per això, cal apostar per l’anomenat coworking o treball cooperatiu i contribuir en la continuïtat de casos d’èxit que ja estem veient.»
Ferrando i Parra s’han emplaçat per una pròxima reunió abans que finalitze l’any amb l’objectiu d’acabar de definir les accions que es duran a terme des de cadascuna de les administracions d’acord amb les propostes recollides.