El Govern provincial mantindrà oberta la inscripció fins al 10 de febrer per a obrir els cursos al nombre més gran de persones beneficiàries
22 de gener. La Diputació de Castelló estendrà la seua ambiciosa Estratègia provincial per al foment de l'ocupació, l'emprenedoria i la promoció econòmica al nombre més gran possible de persones beneficiàries per a “generar el millor escenari per a la creació d'ocupació a la província”.
Així ho ha confirmat el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, a l'anunciar que el Govern provincial mantindrà obert el període d'inscripció a aquest complet programa d'accions estratègiques per al qual invertirà enguany més de 3,3 milions d'euros fins al pròxim 10 de febrer. “D'aquesta manera ha argumentat Aguilella, els anem a donar als 135 ajuntaments de la província quasi dos mesos per a sumar-se a aquesta iniciativa provincial de foment de la inserció laboral”.
D'aquesta manera, i després que la corporació provincial aprovara en el Ple del passat 20 de desembre la versió final de l'estratègia, els consistoris interessats a participar en l'Estratègia hauran d'aprovar pels seus respectius òrgans de govern el seu interés d'adhesió a ella, així com les accions formatives que es realitzaran directament al seu municipi.
El dit acord d'adhesió haurà de ser traslladat amb anterioritat al 10 de febrer al Servei de Promoció Econòmica i Relacions Internacionals de la Diputació Provincial de Castelló, detallant les accions formatives que es realitzaran directament al seu municipi.
Cal destacar que una vegada concretitzats els programes, serà la Diputació de Castelló l'encarregada de la coordinació i finançament de totes aquestes actuacions, mentres que l'elecció de les persones beneficiàries recaurà sobre els ajuntaments “a fi de coordinar-nos i propiciar el millor escenari per a la creació d'ocupació”.
“La Diputació té com a objectiu prioritari l'ajudar a aquelles persones castellonenques que estiguen buscant un treball o millorar la seua situació laboral i gràcies a aquest pla els brindarem una important plataforma formativa per a aconseguir la pretesa inserció laboral”, ha incidit Aguilella.
Tres línies formatives
El diputat provincial ha recordat que l'Estratègia provincial inclou tres plans diferenciats “per a centrar la formació en les necessitats de les persones usuàries i ser el més efectiva possible”. Així, el primer dels plans, l'adreçat a la formació i intermediació laboral, té com a objectiu primordial el fomentar l'autonomia de les persones per mitjà d'accions de formació i d'un acompanyament personalitzat que els dote “d'una qualificació bàsica en el procés de busca d'ocupació i millora de l'ocupabilitat”.
Per la seua banda, el Pla provincial de promoció d'iniciatives empresarials té per objecte l'oferir la capacitació necessària per a la generació d'idees i el disseny de projectes empresarials reeixits, mentres que el programa adreçat al suport a la consolidació empresarial ofereix al teixit empresarial l'oportunitat de beneficiar-se d'una àmplia bateria de mitjans que van des de l'assessorament i orientació, fins programes de formació especialitzats, la cessió d'espais de negocis i sessions de networking.
Aguilella ha destacat que “per a l'elaboració d'aquesta ambiciosa estratègia per la creació d'ocupació, hem arreplegat els interessos i demandes que ens han transmés tant els ajuntaments com les empreses, persones emprenedores i desempleades de la província que ja s'han beneficiat d'aquestos cursos formatius. Les propostes obtingudes en les reunions mantingudes amb responsables tècnics i polítics de diferents ajuntaments durant el passat mes al llarg de tota la província, ens han permés perfilar el millor pla per a respondre a les necessitats d'aquelles persones castellonenques que volen obrir-se un buit en el mercat laboral”.
Cal recordar que mentres en 2015 van ser 74 els ajuntaments adherits a l'estratègia provincial, el passat any la xifra va ascendir a 120 i l'objectiu és que enguany “es continuen incorporant pobles i puguem afavorir la creació d'ocupació a tota la província”.