La Diputació inicia el seu taller d’oportunitats laborals i formatives per a joves de la província
El diputat de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, ha inaugurat hui el taller T’AVALEM CEDES Segorbe, un projecte de Formació en alternança amb l'ocupació dirigida a persones joves desocupades, majors de 16 anys i menors de 30 inscrites en LABORA i en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.
La durada del taller és d’un any i formarà a 10 persones procedents dels municipis adscrits al centre CEDEIXES de Sogorb, en concret d'Altura, Benafer, Navajas, Viver, Segorbe i Soneja.
La formació consistirà en l'obtenció de manera continuada de dos certificats de professionalitat, de nivell 1, relacionat amb les “operacions auxiliars de serveis administratius i generals”, i de nivell 2 d’”Activitats administratives en la relació amb el client”.
Aquest programa mixt de formació i ocupació dirigida a joves de l'interior de la província té com a objectiu contribuir a la dinamització del territori i a la millora de l'ocupació rural, amb la finalitat de descobrir noves oportunitats i acostar la formació per a la inserció laboral a les zones amb menor població.
D'aquesta manera, es preveu contrarestar les diferències demogràfiques de la província i assegurar un accés igualitari als recursos, especialment en l'accés a l'ocupació i la formació en el medi rural.
La Diputació de Castelló ha rebut una subvenció de 241.358,40 euros per a l'execució d'aquest taller en el marc de la convocatòria per a projectes T'avalem , de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i cofinançat pel FSE.
Cal destacar que en aquests moments, la Diputació de Castelló, a través del Servei de Promoció Econòmica i Relacions Internacionals, està executant 5 tallers d'ocupació de llarg a llarg de la província, en municipis com Benassal, Albocàsser, Llucena, Villanueva de Viver i Segorbe. Per a això, ha obtingut un finançament de més d’1.200.000€ de LABORA.
Els tallers formaran a 50 persones en diferents especialitats (dinamització de temps lliure infantil i juvenil, atenció sociosanitària o gestió administrativa), facilitant així l'obtenció d'una titulació oficial mitjançant certificats de professionalitat que permeta la millora de la qualificació i l'adquisició d'experiència professional. A més, compten cadascun d'ells amb personal directiu i docent de cada especialitat sol·licitada.