Anar a la Web de la Diputació de Castelló

Diputació promou les oportunitats econòmiques i beneficia 60.000 persones aturades

Diputació promou les oportunitats econòmiques i beneficia 60.000 persones aturades
14 de Juny de 2019

L'aposta estratègica de la Diputació de Castelló per generar ocupació i oportunitats econòmiques a la província li ha permés beneficiar fins a 59.649 persones aturades, empreses i persones emprenedores des de 2015

14 de juny de 2019. L'aposta estratègica de la Diputació de Castelló per generar ocupació i oportunitats econòmiques a la província li ha permés beneficiar fins a 59.649 persones aturades, empreses i persones emprenedores des de 2015. Així ho confirmen els indicadors de la seua Estratègia per al foment de l'ocupació, l'emprenedoria i la promoció econòmica, que l’ha portat en aquesta legislatura a implementar 1133 accions específicament adreçades a ajudar l'ocupabilitat, la consolidació empresarial i l'emprenedoria a la província. Per a fer-ho possible, la Diputació ha invertit de mitjana més de 3,5 milions d'euros anuals en aquesta activitat, la qual cosa suma un total de 14 milions directes per a millorar la dinamització econòmica de la província.

 

Com a part d'aquest intens treball desenvolupat a través del Servei Provincial de Promoció Econòmica, el Govern provincial de Javier Moliner ha aconseguit consolidar, a més, els seus cinc centres CEDES a l'interior (Segorbe, Llucena, Morella, Albocàsser i la Vall d'Alba) com a autèntics motors generadors d'ocupació i oportunitats contra la despoblació.

 

El diputat provincial de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, ha explicat avui, després de participar en un dels cursos formatius que la Diputació imparteix en el seu centre CEDES de Morella que “hem complit amb el nostre compromís d'aliar-nos amb més de 200 entitats de la província per a ajudar a generar ocupació a tots els pobles, per a facilitar la implantació del talent de la gent de Castelló al territori i per a ajudar a empreses ja consolidades a ser millors i més fortes. Un treball que ens ha portat a tindre resultats a tota la província, sent precursors i aliats de la creació d'ocupació i de la millora econòmica de la província”.


 

En aqueix sentit, cal assenyalar que la inversió de la Diputació s'ha destinat directament al desenvolupament de més de 40 programes anuals com a part d'aquesta estratègia provincial de què han format part els ajuntaments, organitzacions sense ànim de lucre, la UJI, la Cambra de Comerç i el CEEI.


 

“Amb l'èxit d'aquesta estratègia es posa de manifest una vegada més la capacitat d'abast i arrelament al territori que té la Diputació, perquè hem portat cursos i serveis a tots els racons de la província. De fet, fomentar la consolidació de població en els entorns rurals és una de les nostres prioritats a l'hora de planificar accions”, ha assenyalat Aguilella.


 

PLA I: fomentar l'ocupació per a 48.000 persones

La Diputació ha ajudat aquests anys 48.368 veïns i veïnes de la província de Castelló que estan buscant una ocupació o millorar la que actualment tenen.

Tal com ha explicat Aguilella, “la creació d'ocupació ha sigut un objectiu prioritari per al Govern provincial. Tant és així que hem posat en marxa serveis innovadors per a connectar l'inesgotable talent de la gent de la província de Castelló amb les ofertes laborals, com el Servei de Prospecció d'Ocupació”.

A través del servei de Prospecció d'Ocupació s'està realitzant una busca contínua, captació, anàlisi i difusió de les ofertes d'ocupació de les empreses, amb l'objectiu que totes aquestes persones tinguen accés als llocs de treball més coincidents amb la seua formació, experiència i capacitats.


 

PLA II: Foment de l'EMPRENEDORIA

L'emprenedoria en el medi rural ha sigut un dels eixos fonamentals d'actuació i per a això diversos tècnics han desenvolupat 141 actuacions d'assessorament individualitzat a persones emprenedores.

A més de la realització junt amb el Centre Europeu d'Empreses Innovadores, CEEI Castelló, el programa ‘Move UP, emprén amb èxit’ a fi de “recolzar el talent i que la gestació de noves idees de negoci repercutesquen, de forma positiva, en la creació de llocs de treball”, apunta el diputat Aguilella.


 

L'emprenedoria femenina ha ocupat un lloc prioritari en aquesta estratègia, a través del programa ‘Emprendre i dirigir en femení’.


 

PLA III: Creixement i consolidació empresarial

Entre les 177 accions destinades a la formació per a millorar la competividad empresarial han participat 8.108 empreses. Dins d'aquesta formació cal destacar el programa d'acceleració empresarial Castelló Global Program, finançat íntegrament per la Diputació de Castelló i realitzat de la mà “d'aliats estratègics” com Espaitec i el projecte Llançadora.

Cal destacar en aquest apartat que la Diputació ha realitzat atenció individualitzades a 2246 empreses de la província i ha visitat 3268 empreses a través del seu reeixit programa de Prospectors.

 

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador