Anar a la Web de la Diputació de Castelló

Diputació, Cambra i Europa per a ajudar a les empreses

Diputació, Cambra i Europa per a ajudar a les empreses
16 de Maig de 2017

Firmen un conveni per a desenvolupar un projecte de digitalització i innovació empresarial amb fons FEDER xifrat en 1,67 milions

16 de maig. La Diputació de Castelló i la Cambra de Comerç s'han aliat amb la Unió Europa per a millorar la competitivitat del xicotet empresariat i persones emprenedores de la província. A través d'un programa plurianual cofinançat a parts iguals pel Govern provincial i els fons europeus FEDER-FSE, ambdues institucions gestionaran fins a 2020 un projecte que “contribuirà de forma notable a millorar la competitivitat de les PIME i persones autònomes castellonenques” i que té un pressupost global de 1.674.499 euros.

 

Així ho ha explicat el diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, a l'hora de donar a conéixer el conveni firmat amb “l'altra gran institució provincial que vetla per la creació d'ocupació i l'enfortiment del teixit empresarial a la província” i que possibilitarà que “ens unim Cambra, Diputació i Unió Europea per a generar un escenari d'oportunitats per a les nostres persones emprenedores, autònomes i empresariat a través d'un programa plurianual que obrirà un ampli ventall d'oportunitats a les nostres empreses”.

 

Respecte d'això, la presidenta de la Cambra de Comerç de Castelló, Dolores Guillamón, ha explicat que es tracta de “dos programes cofinançats gràcies a la Unió Europea, a la predisposició i compromís mostrat sempre per la Diputació i que la Cambra d'Espanya ha estat designada com a organisme intermedi per a l'execució dels programes comunitaris Inno i TIC en el marc del Programa operatiu de creixement intel·ligent 2014-2020”.

 

Programa INNOCambra:

Gràcies a això, es materialitzarà, tal com ha explicat Guillamón, el programa INNOCambra, “adreçat a PIMES i empreses que vullguen innovar dins de la seua empresa i fer-ho amb la garantia que suposa el seguiment per part de Cambra” i amb una duració mínima de tres anys.

 

Tal com ha destacat Aguilella, i gràcies a una inversió que es prolongarà fins a 2020 i que ascendeix a 528.759,88 euros, aquest programa “contribuirà a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial desenvolupant una sèrie d'actuacions que ens permetran introduir accions d'innovació en les estratègies d'actuació de les nostres empreses”.

 

Així, entre altres objectius s'afavorirà l'execució de projectes d'innovació en l'estratègia empresarial, la transferència de tecnologia i coneixement, així com la col·laboració entre empreses per a “millorar la seua posició i competitivitat i, per tant, fer que les nostres empreses es consoliden i adquiresquen nous recursos per a créixer i afavorir la creació d'ocupació de qualitat a la nostra província”.

 

Per a això, el programa tindrà dues fases diferenciades. En la primera d'elles, la d'assessorament individualitzat, es realitzarà un diagnòstic assistit en matèria d'innovació per a conéixer el nivell de competitivitat de les empreses en el seu entorn econòmic i de mercat. Després d'això, s'executarà un pla individual d'incorporació de solucions i mètodes de gestió de la innovació derivats de les recomanacions efectuades en el diagnòstic.

 

Programa TICCambra:

Adreçat a les empreses que volen avançar en el camp de la tecnologia, el programa TICCambra sorgit del conveni de la Diputació amb la Cambra de Comerç per a regular els fons FEDER i FSE “acostarà a les empreses castellonenques els beneficis que generen les tecnologies de la informació i la comunicació.

 

Així, la Diputació cofinançarà aquest programa adreçat a persones autònomes, microempreses, xicotetes o mitjanes empreses industrials, comercials i de serveis, amb un pressupost global subvencionable per damunt dels 600.000 euros, “per a enfortir la incorporació sistemàtica de les TICS com a eines competitives”.

 

Per a aconseguir aquesta digitalització, igual que en INNOCambra, el programa realitzarà una anàlisi personalitzada del nivell de digitalització de l'empresa, així com de les seues possibilitats de millora per a, una vegada conegudes les àrees estratègiques on les TIC poden ser oportunitats de millora, realitzar una sèrie de recomanacions d'implantació de solucions. Així, s'elaborarà el Pla personalitzat d'implantació (PPI) que arreplegarà la característiques dels projectes a implantar, els proveïdors seleccionats i el finançament compromés.

 

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador